website statistics

donderdag 8 januari 2009

Benjamin, de man van het vogelnest.

Een paar jaar geleden maakte hij een vogelnest aan één of ander torenhoog kantoorgebouw. Hij leefde er enkele dagen in als een vogel, met elke dag een ander gemoed en verhaal.
Hij maakt ook wel theater voor het toneelhuis deze dagen.
En nu, dit jaar,
heeft hij een project dat heet: "Kalender".

Ik liep een dinsdag over een ijskoud stationsplein en ik zag drie koningen.
Niet ongewoon op 6 januari.
En toch, ze waren wel erg volwassen en een tapijt als cape, ik weet het niet.
En even later, op dit schuimige web, ontdek ik dat hij het is.
Benjamin doet het weer.
Als dat maar goed afloopt.
kijk vooral even naar de foto, dan kan je het je beter inbeelden.
hier zo.
Ik hou ervan. Van dit soort dolle dingen. Maar wees vooral vrij om er het uwe van te denken.

Benjamin Verdonck, Kalender, Toneelhuis

Geen opmerkingen: