website statistics

zondag 24 augustus 2008

Brel.

Moet ik naar Zuid-Afrika komen om wat over Brel te leren.
Ik ken de man zijn muziek niet of toch te weinig, maar gisteren hoorde ik een paar liedjes gezongen door een Zuid-Afrikaan.
Een paar in het Frans, een paar in het (voorzichtig) Nederlands en eentje in het Afirkaans, raad zelf maar welk nummer dit was: 'Moe nie weg gaan nie'.
Maar in ieder geval,
ik zoek wat op op internet.
en kom op het volgende citaat:
(ik heb geen politieke intenties, maar in deze tijden van kommaneukerij en hopen gezever doen citaten als deze deugd. Oordel gerust zelf)

"Als ik koning was, zou ik alle Vlamingen naar Walloniƫ sturen, en alle Walen naar Vlaanderen, voor zes maanden. Gelijk militaire dienst. Ze zouden in een familie moeten inwonen, dat zou alle etnische en taalproblemen heel erg snel oplossen. Want tandpijn voelt het zelfde voor allebei, iedereen houdt van zijn moeder, iedereen houdt van of verafschuwt spinazie. En dat zijn de dingen die echt tellen in het leven."

Geen opmerkingen: