website statistics

vrijdag 25 juli 2008

De weg.

Ik begin mijn weg te kennen
heen en weer te weten
boekenwinkels met de juiste geur te vinden
en in zo'n boekenwinkel
Herman Van Veen op de achtergrond
ze weten hier wat mooi is
en hebben veel verhalen

dit is een kleine veilige wereld
waarin alle huizen veilig wit geverfd
iedereen elegant over
schoongeveegde voetpaden beweegt
en mensen de hele nacht opblijven
om te werken voor jouw veiligheid

trotse bergen die de stad omringen
als een gekend gedicht
een trouwe vriend
en een geduldige achtergrond voor elk verhaal

en toch
het zit hier vol contrasten
die soms pijnlijk alledaags zijn
en waar ik zo gauw geen antwoord op weet
waarin ik weer verloren loop
en met mezelf zo weinig blijk

ik moet nog even zoeken
voor ik de weg hier ken

3 opmerkingen:

An zei

in Indiƫ waren er ook veel contrasten. Ik bedoel hiermee je had de rijke en de arme en niets tussen in.

Anoniem zei

Niet alleen met open ogen en oren, maar vooral met een open hart de kleur opsnuiven en de geuren betasten...

en je elke dag iets meer thuis voelen.

Anoniem zei

schitterend.
heerlijk je zo te lezen!

dikke kuuuus voor die suidafrikaanse gretl
je doet dat goed.