website statistics

maandag 10 november 2008

Voorbij.

Het is over.
Het is voorbij.
Datgene waarvoor ik kwam, of beter, hetgene wardóór ik kwam,
het studeren dus is gedaan.
Ik schrijf vandaag mijn laatste examens.
Ik vergat de toneelstukken die we mochten gebruiken tijdens het examen.
Dat ontdekte ik 7 minuten voor we zouden beginnen.
Soms ben ik een ezel en ja, één die zich vaker stoot.
Er loopt altijd wel iets mis.
Maar gelukkig heeft Greet de buitenlander een fiets.
Ik vloog terug.
Zat het eerste half uur zwetend en hijgend over mijn examenvraag te piekeren.
De man voor me keek lichtelijk verbaasd/geïrriteerd.
Ik heb de toneelstukken niet gebruikt.
En nu is het gedaan.
Vreemd. Erg vreemd. Het is vakantie.
Ogen open en genieten.
Mensen vertrekken naar overal en je moet afscheid nemen.
Er zijn dingen waar ik beter in ben.
Van dinsdag tot zaterdag zit ik in een auto en geniet ik van dit land.
Zondag ben ik er weer.
Tot zo.

1 opmerking:

Anoniem zei

Curieus naar de woordjes die je gebruikte ... zo net 7 minuten voor het examen ... v