website statistics

zaterdag 27 september 2008

Luphumlo.

Ik maak met Luphumlo huiswerk.
Ik ken geen enkel meisje met een mooiere lach.
Haar ogen blinken. Haar tanden stralend wit.
Ze is verstandig en 13.
Ze is het soort meisje wat niet op een stoel gaat staan om wild in het rond te dansen.
Zij loopt niet luid rond en vraagt niet om aandacht.
Ze komt naast me zitten.
En daar zijn we allebei blij om.
Als ze iets voorleest doet ze dat zo stil dat ik me over haar heen moet buigen om het te verstaan.
Ze heeft geen toilet in haar huis.
We maken een opdracht waarbij ze wat over zichzelf moeten vertellen.
Ze laat me haar blaadje zien.
De vraag staat mooi zorgvuldig overgeschreven:

If you could choose, who do you want to be for one day?

En daaronder schrijft ze niet zoals de andere meisjes Rihanna of Beyonce. Ze schrijft:

I would like to be Greet.

6 opmerkingen:

Maarten zei

i always wanted to be Greet

Anoniem zei

Een leuke beschrijving van dat meisje..
en tegelijkertijd de geruststelling, oef greet is nog niets veranderd
xx

Anoniem zei

vertel je haar wel eens dat je ons over haar vertelt ? vertel haar dan maar dat ze een goede keuze heeft gemaakt. v

Anoniem zei

Greet, ik hou van u.

Anoniem zei

De waarheid komt uit een kindermond... Ik denk niet dat er veel mooiere complimenten bestaan. Geniet nog van elkaar.x

Anoniem zei

ontroerend schoon
groet van
erika