website statistics

dinsdag 1 mei 2007

100 jaar scouting. (2)

Ik zit helemaal boven in het Koning Boudewijnstadion in Brussel, zicht op meer dan 40.000 andere mensen, een kleine scoutsmeid op mijn schoot. Het is een dromerige meid, net groot genoeg om zich deel van het geheel te voelen en net te klein om te beseffen hoe groots dit evenement het is. Ik vraag aan de kabouter: 'En hoe lang bestaat de scouts nu?' Ze denkt even diep na en zegt: 'Euhm, 35 jaar?' Ik zucht en kan een glimlach niet onderdrukken.
Er is nog werk aan de winkel, maar het ontbreekt haar alvast niet aan enthousiasme wanneer ze even later samen met het hele stadion uitbundig met haar das staat te zwaaien.

1 opmerking:

Anoniem zei

greet je hebt gelijk, ze zijn soms om te snoepen...zeker op zo'n mooie dag als deze.

Knappe site trouwens, ik ben een trouwe bezoeker en natuurlijk ook een fan voor altijd...